söndag 6 april 2014

Vecka 14


Bild tagen av Henrik Sanden

Premiärturen med Conti kunde inte bjudit på blåare himmel men kanske något varmare. Körde cyeltröja, armwarmers och en jacka över det. Var perfekt.

Varit lite nervös innan passet då då jag bara cyklat själv under vintern/våren. Visst, har kört mer hård tröskelträning och VO2-pass än förra året men hur långt skulle det räcka med dessa cyklister på ett långpass?

Mötte upp gänget vid Vikskolan där även Rynkebyarna hade uppsamling. 11 tappra från oss och 8 som höll hela vägen tillbaka. Första 2 timmarna låg vi ganska bra fartmässigt och snittade nog runt 39, sen åkte vi på lite kantvindar, folk började bli lite trötta och vi gick upp på ett led. Men rundan slutade på 37,3 i snitt och 135km vilket bådar gott för säsongen. Missade inte en förning så det kändes bra efteråt.

Veckan som gått har annars varit riktigt bra träningsmässigt med flera kvalitetspass.

Löpning - 3h15min timmar och totalt 43km. Skulle kört långpass med Oskar idag men känner mig lite risig i halsen så det blev utbytt mor teknik i bassängen ikväll. Kollade istället Paris Marathon på Eurosport. Bekele tog banrekord och Ösen klubbrekord på 2.49.07. Grattis

Cykling - 8.47h. Loggar 213km + ett VO2pass och ett tröskelpass på trainern. Många ritkigt bra pass.

Simning - 2,5h. Sålänge jag får in 2 pass får jag nog vara nöjd även om jag skulle behöva 3.

Totalt 14h 58min. Många effektiva pass i form och bra med volym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar