torsdag 31 oktober 2013

Torsdagsintervaller

Idag orkade jag inte sätta mig på träningscykeln i gymmet. Det är ju såå tråkigt inne. Vädret såg dessutom lovande ut så 06 ställde jag klockan på. För att få upp även Susi som skulle simma sätter jag på Nike -Rise and shine. Den får mig alltid på bra humör. Hade förpreppat det mesta kvällen innan så det var bara sätta i sig frukost och klä på sig. 3xFRA blev det sen. La av mig väskan och gömde den under lite buskage, gillar inte att cykla hårt med väska.

Pulsen låg mellan 168-173 så det borde innebära ungefär 250-260 watt. Toalt 3,8 mil med transport. Så mycket skönare ute när det fläktar lite än inne i gymmet! Det var en fin morgon och tänkte på hur trist det blir om det blir en slaskvinter när man inte alls vill cykla ute. Hoppas på det bästa.

Lunch körde jag lite blandade gymövningar, något jag dragit ner till 1 pass i veckan. Svårt att hinna med hela kroppen på 45 min men fokuserar mer på cykel och löpning nu. Veckan har varit bra ur löpningssynvinkel, 4,3 mil till idag och imorrn blir det recoveryjogg till jobbet. Om det nu finns nått man kan kalla recoveryjogg.




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar