söndag 27 oktober 2013

Söndag i soffan och veckans träning

Igår firade vi en kompis som fyller år. Blev inte superhårt men ändå ett gäng öl hos honom och sen Bagpipers. Hemma vid 2 och upp vid 8 för städning i föreningen har gjort att resten av dagen inte blivit särskilt fartfylld. Har bland annat läst DC Rainmakers test av Garmin Vector, en effektmätare som sitter i pedalerna. Verkar riktigt shysst faktiskt och när de fixar så man kan mäta rundtramp, alltså om man har några döda zoner i trampningen kommer den bli ännu grymmare. Priser är ganska grymt också. Ca 10k i USA.

I övrigt har veckan gått ganska bra. Fått ihop två simpass, ett fredag kväll efter en öl och burgare på Olearys. Det funkade det med.

Måndag - 12km löpning med Oskar samt 40 min styrka.

Tisdag - 60 min simning.

Onsdag - 100min löpning med RS. Först 2x1km tröskel på 3.30 tempo. Sedan 2xca 400m backe uppför hagaparksbacken. Tungt i benen men fokus på teknik, sedan 2x1km igen. Hemfärd i form av nedjogg och totalt ca 16km. Ska försöka använda mina onsdagar som långpass eftersom jag inte vill köra både långpass cykel och jogg på helgen.

Torsdag - tröskelspinning 45 min och cykling tor jogg. 3x12min @250 watt. Tyngre än förra veckan trots att jag nu körde kväll och inte morgon. Ska köra samma pass denna vecka för att jämföra.

Fredag - simning 90min. Så många olika serier att jag inte kommer ihåg dom. Men blev nog ganska långt även sträckmässigt.

Lördag - 3h cross. Cyklade ut till ekerö där jag mötte upp Nussi och tog sedan färjan över till slagsta. Körde två varv runt Bornsjön, samma varv som Fredrikshofs KM går. Gillar den banan, det är roliga backar och snirkliga vägar. Var dock ganska halt så man fick ta det lite lungt. Avslutade med en pepper jack på MAX.




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar