söndag 20 oktober 2013

Veckans som gått

Denna vecka har känts riktigt bra. Många kvallepass och många trevliga pass.

Måndag: 12,5 mil löpning med Oskar och Ösen runt kungsholmen. 5-tempo som återhämtning till Hässelbyloppet. Styrketräning på lunchen

Tisdag: simning spif. Äntligen igång med tränarledda pass för simningen. Jag kan nöta crawl hyfsat men såfort vi börjar med lite andra simsätt eller övningar märker jag hur svårt det är. Så detta är behövligt om jag ska kunna sänka ironman och vansbro med de minuterna jag vill.

Onsdag: löpning spif/Runningsweden. 6x75s backe följt av 2,5km tröskel under halvmaratempo och sedan upprepa samma sak igen. Totalt 15,5km. Tungt pass som kändes även på torsdag. Styrketräning lunch.

Torsdag: vila förutom vanliga cyklingen till jobbet då.

Fredag: spinning 3x12min hög tröskel @ 255w, 5min vila mellan varje. Vet inte om det kändes extra jobbigt för att det är så varmt i vårt gym men tungt var det trots den inte alltför höga effekten. Tänkte börja lägga in ett tröskelspinnigpass prr vecka under vintern. Styrka lunch.

Lördag: långpass crosscykling ut mot vallentuna med Nussi och Eric. 9,7mil och 3.5h. Termometern visade 4 grader och det visade sig att min assosjacka utan vindskydd på armarna var i tunnaste laget. Tog lite över en timme innan både jag och temperaturen ute började stiga. Nussi höll i trådarna för att planera rundan som han från början tänkt skulle vara 3mil transport innan själva runda påbörjades, som i sig skulle bli 8 mil, och sedan 3mil tillbaka. Inte riktigt vad jag (eller Eric för den delen) hade tänkt oss när vi startade och vi genade lite efter ett tag. Men varför inte nästa gång om vädret är såhär fint...





Amsterdam Marathon gick av stapeln idag och Ösen blev först ut i klubben att kliva in under 3h, 2.58.22 för att vara exakt. Bra jobbat! Misstänker att han hoppar över morgondagens distans runt kungsholmen men man vet aldrig med honom. Dagen efter lidingö var han ute och körde ett "recovery".



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar