tisdag 15 oktober 2013

Jag är en kass simmare, och det hade jag förträngt

Simmade inomhus (såklart) med SPIF idag. Första riktiga bassängpasset på mycket länge och framför allt första passet på länge med lite struktur, inte bara crawl. Med våtdräkt tycker jag mig ha gått framåt och har sänkt mina tider både på 1500, Vansbro och en godkänd 3,8km på Ironman. Men nu, tillbaka i bara badbyxor kom verkligheten ikapp. Det blir så påtagligt när man ligger ett gäng och kör serier, när någon kittlar ens fötter eller jag sparkar bakomvarande på ryggsimmet.

Körde lite olika övningar och bla 50m medley x2. Första gången jag ens försöker mig på fjäril och det är inte helt enkelt. Och en snabb förklaring av Kalle gjorde tyvärr inte att det blev särskilt mycket lättare. Men förhoppningsvis är inlärningskurvan sådär skönt exponentiell som saker kan vara i början. Målet är att sänka simningen på Ironman med 10 min. 10 min kanske inte låter så mycket om man gör något i 10h, men varje minut räknas. Och procentuellt blir ju 10 av 1h20 hyfsat mycket också.

Simmaren i filmen nedan och jag håller ungefär samma tempo.Men jag ser väl inte likadan ut när jag simmar?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar