tisdag 19 november 2013

Kidneybönor ska kokas


Gjorde en chiligryta i söndags men sakande koserverade Kidneybönor som jag brukar ha i. Hittade ett paket i skafferiet som inte var konserverade, men de skulle ligga 12h i vatten. Sagt och gjort fick de ligga till måndag morgon då jag hällde ner dem i mina lådor.

Måndag lunch åt jag en låda men efter ett tag började jag må lite tjyvis. Lite spykänsla. Måndagens träning ställdes in helt och det blev bara transportcykling. Visade sig att Susi inte heller kände sig helt shysst så jag kollade på paketet och då visade det sig att jag missat den lilla aspekten att koka bönorna. Snabb sökning och en länk till Flashback fick jag snabbt svaret att detta var en stor tabbe. Utomordentligt viktigt att koka dem…

Lunchjoggen tisdag fick också ställas in pga lite jobbgrejer som behövdes täckas pronto och jag känner att jag blir på lite dåligt humör när jag inte får träna de pass jag tänkt!

Ikväll SKA jag prova trainern i alla fall. Tagit hem en äldre trainer från Sussis föräldrar som nu står på balkongen och skall invigas. Är det någorlunda uthärdligt kanske det blir en TACX I-Vortex så man kan köra virtuellt. Just för intervallpass kan det vara bra med trainer även om jag annars föredrar att vara ute på crossen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar