fredag 22 november 2013

5km testlopp och stela ben


I onsdags blev det ett oplanerat testlopp på 5km. Tanken var att gå ner i gymmet på lunchen men så frågade en kollega om jag inte skulle med och köra testlopp på stadion med Danske Bank/Running Sweden. Det ville man ju inte missa.

Mötte upp Rubin, Colm och Ulrika som var coacherna tillsammans med övriga sugna finanslöpare och begav oss mot stadion. Rubin smet dock iväg på annat direkt. Synd, har hört att han ska vara en jäkel på att pusha. Först lite löpskolning och sedan start. Ville inte sticka ut eftersom jag inte tidigare sprungit med dem så jag la mig efter han som var först. Klockan visade 3.25 men eftersom det är bana bli GPSen helt fel.

Hade lite draghjälp av Colm som hoppade in då och då men med några varv kvar och tempot på han framför började gå ner gick jag om. Slutade på lite över 3.30-tempo, 17.36. Hade nog kunnat ge mer så ska prova igen om ett tag. David Näsvik gjorde 16.32 har jag för mig så ner på höga 16 vore ju trevligt nångång. Träffade också Mikael Nelker som jobbar på Danske, han kvalade i somras på Kalmar med 9.31. snyggt.

På kvällen var det som vanligt löpning med SPIF/RS och onsdagar är ju även mina långpassdagar. Vi körde 3x2x4 min tröskel. Dvs 3x2 med 1 min vila, sedan olika övningar i 2 min vila och sen snurra det 4 gånger. Körde med en kollega så vi låg på 3.50-4-tempo på trösklarna vilket ändå är ganska lugnt känns det som. Men sen när jag sprang hem började benen kännas som stockar och med bara 1km kvar var de helt sjukt tunga. Kommer inte ihåg att de känts så tidigare. Blev totalt 2,9mil under dagen vilket i sig inte är så mycket så jag hoppas/tror att det var pga testloppet och tröskelintervallerna. Rolig löpdag blev det i alla fall.

Imorgon blir det lite lördagscykling med Nussi som behöver rastas. 8 Brommaplan någon? Och kanske hemma till 10 då Vinterstudion börjar. Eller i varje fall 10.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar