torsdag 7 november 2013

Ibland är mörkret bra

Nu är det inte ens ljust vid 06.30 längre. Jobbigt med mörker men idag ganska bra för hade jag sett att det småduggade och var allmänt trist hade jag nog lagt mig igen. Istället blev det snabb frukost för att rulla mot FRA.

Först när jag kom ut upptäcker jag regnet men då är det inte läge att vända. Blev 2x2 fra-rundor, dvs två varv på mellan tröskel följt av två varv till. Höll lite över 30 i snitt, dubbdäcken suger verkligen i marken.

Vid stora mossen kommer jag ikapp en herre i kanske 10 år äldre än jag på citybike och gummistövlar. Tänker inte mer på det förens alvik där jag märker att han tagit min rulle. Och i den lite jobbiga motlutningen över alviksbron kör han om. Då ligger jag ändå på hyfsat. Tar hans rulle och får ner pulsen. Rejält skitig i ansiktet efter det och funderar på om jag ska lägga i en växel och försöka dra ifrån. Vet att han skulle försöka haka på om jag gjorde det men vid lindhagensrondellen skiljs våra vägar åt.

4,4 mil 1,5h senare och mycket blötare kommer jag fram till jobbet. Skönt pass i efterhand!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar