söndag 11 augusti 2013

Conti test team nästa år?

Har funderat lite på vad jag ska satsa på nästa år, vilka tävlingar och så. I år har det varit lite för många känns det som då antingen Susi eller jag haft tävling eller varit borta på annat varenda helg denna sommar nästan. Efter tjörn sista augusti lugnar det ner sig och Lidingö en månad senare är sista planerade tävlingen.

Men för 2014 har jag tänkt på att satsa mer på IM (om inte kalmar går heltmåt helvete och jag aldrig mer vill köra). Dessutom har jag och några kompisar pratat om AXA fjällmarathon samt jag och Sussi om Åre extreme. Det är ganska spretigt och jag bör nog fokusera lite på några få.

Vättern och övriga tävlingar i klassikern hade jag tänkt skita i. Jag har gjort det där och och bör få ihop hela klassiker detta år på dryga 16h. Helt ok. Men nu fick jag en fråga om att cykla med conti nästa år. Deras mål är sub7, i år rullade de in på 7.16 och liksom vi var det många som inte orkade dra hela vägen. Har tidigare sneglat lite på just conti och sub7 är en magisk gräns i alla fall för mig. De ska sätta ihop laget inom några veckor så det blir till att fundera lite. Med lidingö 7+ började vi redan vintertid med träningen, vissa iaf, vilket var både roligt, inspirerande och givande träningsmässigt så att joina dom kanske inte är så dumt även om IM skulle vara det stora målet.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar