onsdag 7 augusti 2013

10 mil och smäll för självförtroendet

Igår såg det ut som att cykeln gick i 35 stillastående. Idag cyklade jag 10 mil och fick slita för att snitta 35, vilket är mitt tänkta snitt på Kalmar. I början gick det fint och flera 5km som är mitt autolap låg över 36. Men efter vändningen ute i Björkvik började jag tappa och hade 4 st femmor på strax över 34. Dessutom åkte jag på en broöppning vid Nockebybron...Snittet är över 35 men det kändes inte helt ok. Lite middag och 180kcal under passet kanske påverkade lite. Eller så är jag för dåligt tränad för det här. 

På söndag ska jag också cykla och då tänkte jag ta med mig Powerbars som är märket de serverar på Kalmar. Kanske ska jag försöka trycka 3-400 kcal/h som jag hoppas kunna få i mig på tävlingen och se hur det känns då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar