fredag 13 juni 2014

Lungnet före stormen

Sitter i bilen påväg ned till Motala med 3 andra från Conti. Ska bo i ett radhus ganska nära start om vi inte blivit blåsta. Startar 12.02 men ändå ganska skönt att vara på plats lite innan och slippa köra ned på lördagen.

Verkar bli hyfsat väder men ändå lite vindar. Medvind ned till Jönköping och motvind tillbaka. Förhoppnigsvis, eller kanske ett måste, kan vi blåsa på lite över 45 i medvinden för att kunna ha det tillgodo på tillbakavägen. Har varit lite snack om hur vi bäst lägger oss i vingar om det skulle behövas. Inget vi tränat på men många tävlingscyklister så det får vi hoppas löser sig då.

Energimässigt tänkte jag fösöka efterlikna kalmar lite. Kommer köra med mycket gel, kanske så mycket som 16st överförda i 4 småflaskor. Sen blir det 4 bars samt 2 flaskor sportdryck som fylls på vid det planerade stoppet efter 14 mil. Då är det 4min till pissepaus och tid för att fylla flaskor.

Har jag räknar rätt borde det bli nästan 3500kcal totalt om jag får i mig allt. Nu kör vi...Mot sub7!
Håll utkik efter 27039


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Norrköping,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar