söndag 29 december 2013

Veckan som gått

Hade hoppats på vit (snö alltså) jul och kunna köra ett pass skidor på julaftonsmorgon men detta är tydligen varmaste julen på 50 år så det sket sig ju. Istället blev det massa mat från 12 och framåt samt en del gott öl och en och annan nubbe.

Rutinerna fallerar lite kring sånna här dagar så såhär i efterhand ser jag att det mest blivit cykling. Länge sedan jag hade så mycket cykel faktiskt. Löpning endast ett pass och simning blev det inget alls.

Måndag - cykel ToR jobb 90min och 41.5km. Körde även ett pass styrka på lunchen som var ett tag sedan. Försökte få med så mycket som möjligt under 45min

Tisdag - vila

Onsdag - 17km löpning till ekerö. Höll ganska lungt tempo på 4.48 vilket ger 82min. La in 1km i 4-tempo vid tre tillfällen för att variera lite.

Torsdag - morgoncykling 31km uppdelat på 3x12 min intervaller på medeltröskel. Totalt 64 min

Fredag - cykel ToR jobb 41.5km och 94min

Lördag - skulle åka rullskidor men när jag kommer ut till garaget regnar det så då skiter jag i det. Sätter mig på trainern istället och kollar prologen i touren. 118 min med ett snitt på 230watt. Började på 220 första timmen och höjde sista till 240. Puls mellan 70-75%.

Söndag - 2h rullskidor stakning, 3,2mil. Började känna mig trött i armar och axlar på slutet. Behöver fler långpass stakning och då går ju rullisar bra. Åker till Funäsdalen imorgon så då bör jag hinna få en del pass men ska nog försöka köra ett/dag teknik och det andra lite volym.


Total tid 605min varav ca 370 i form av cykling.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar