torsdag 19 december 2013

Provbor på Ekerö

För ungefär ett halvår sedan var jag och Sussi inne i lägenhetsdjungeln och letade och budade på vissa. Anledningen var då att vi hade 5 cyklar stående på olika ställen i lägenheten och balkongen. Det var inte optimalt. Men sen fick vi ett eget förråd i källaren (som vi fortfarande inte betalt något för...) och då kändes de 59kvm inte lika akuta att byta till större.

Men det finns ändå vissa saker som gör att vi funderat kring hus. En ganska stoe sak är ju att det är mutti/vati som ska sälja sitt gamla hus på ekerö som varit uthyrt senaste 10 åren. Men sen tror vi oss gilla iden med hus. Ex skulle jag kunna skaffa en kajak som sussi inte tillåter nu eftersom den inte får plats i cykelförrådet. Jag skulle också bygga klätter/bouldervägg i garaget. M.m

Så nu när syster med familj är på Sri lanka provar vi hur det är med hus. I Närlunda på ekerö.

Första dagen blev det cykelpendling men eftersom jag glömt linserna var jag ändå tvungen att cykla via sumpan. Vid lindö tunnel fick jag sällskap när jag kom ifatt en annan cyklist.

"Är det ok om jag lägger mig på rullen?"
Sure sa jag. Blir oftast lite hårdare när man har någon på rulle och pulsen låg nog runt 80%+ in till Brommaplan. Men han fick jobba i alla fall hörde jag. Till Brommaplan tog det 27 min och snitt på knappa 28.

Hem blev det ganska hårt också då jag ville se hur lång tid det tar. Klockade in precis under 45 min men är lite osäker på exakta sträckan så det ska jag kolla på måndag. Pulsen var nog där runt 80 även hem. Totalt till och från jobbet blev det 27,6km/h och 45km. Då med 240dubb och inte helt pumpade däck. Med sommarcykel bör det att snitta betydligt högre :)

Kändes väldigt effektivt och började direkt fundera på hur man skulle kunna fördela cykling och löpning. Men imorgon ska jag provåka bussen som jag inte åkt från ekerö senaste 10 åren. Det är jag inte lika nyfiken på...tar väl lika lång tid det




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar