söndag 22 december 2013

Maxtest och fosterställning

Idag känner jag mig ynklig. Väntar bara på att vinterstudion ska börja så man kan krypa från sängen till soffan. Tur att man inte skjuter ut sig på detta sätt varje helg längre.

Igår, innan kvällens festligheter, var det dags för maxtest. Känns som alla från bloggar till kollegor gjort maxtest denna vecka så jag ville inte vara sämre. Dessutom tidseffektivt när vi hade en del att förbereda inför festen.

Hade en förhoppning om att klara 350w. Då folk brukar säga att Tacxen visar glädjewatt, 2-5% mer, tänkte jag dessutom ta höjd för detta och ställa in den på 370. Men det var bara att glömma. Fyfan vad tungt det kändes.

Började med 3 min och sedan kort vila för att sedan påbörja 20min. 3min ställde jag in på 350 och sista 20 på 340. Kände ångesten. Det är svårt att ligga på dom pulsnivåerna utan att det är tävling tycker jag. Större delen låg på 88-89% och sista 3 min fick jag ropa ut Sussi som fick pusha lite. Efteråt funderade jag om jag eventuellt inte hade kunnat lägga på 10 till men när jag körde ver jag att det hade jag inte alls velat. Sen är det det där med värmen. Även om balkongen är sval är det ingen fläkt alls. Måste skaffa det till våren kommer annars blir det outhärdligt.

Mikael Nelker körde ett liknande pass och snittade 345 på sitt test vilket innebar att hans coach ställer 340w på hans intervaller. Eftersom jag saknar coach får jag väl lära av honom och köra samma på mina hädanefter :)

45 min kvar till skidorna. Måste hålla ut...

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar