måndag 16 december 2013

Tillbaka från Sälen - Måndag igen

Kan inte säga att vi hade särskilt tur med vädret. Var varmt så det närmsta spåret var ej åkbart. Det med konstsnö funkade bra men var ganska kort, 6km. Och att valla för plusgrader är inte alls min grej och fick aldrig till fästet. Den dag vi hade minus var det endast is i spåren. Blev ett klisterförsök men eftersom stormen (Ivar?) hade härjat så var det fullt med barr och skit i spåren som klistret gärna fastande i. Lite oväntade hugg här och var gjorde att man åkte på spänn hela tiden. Men vafasen, det är träning det med.

För att summer de 4 dagarna blev det 10,5mil skidor och 45 min simning. Av de 10,5 milen var 9,5 mil ren stakning. Bättre eller sämre från förra året? Svårt att säga. Men det kändes ändå ganska ok och jag kom på hur kul det är med skidor.

Måndagar brukar innebära cykelintervaller på lunchen men hade en hel del att göra på jobbet så det fick utgå. Måndagar brukar även innebära måndagsdistans med 10.000m klubben men eftersom alla de andra sprang testlopp på TEC-banan igår var de inte sugna på att köra även idag. Jag kortade av vanliga rundan och sprang raka vägen från jobbet, iof via en kortis i Karlberg, hem. Det gick tungt! vet inte varför. Kanske trött från Sälen trots att jag inte tycker det blev så mycket träning. Sov dessutom mycket även om det var ganska dålig sömn. Men tempot blev 4.42 på de 10.4km och medelpuls 80! Kanske försöker kroppen säga nått. Men jag ignorerade den och sprang till gymmet där jag mötte upp Sussi. Måndagar är cykling och det skulle det bli även idag. 4x5min på 360 watt och lite core får ses som ok.

Hoppas på bättre känsla imorrn annars kommer snabbdistansen imorgon lunch inte bli någon snabbdistans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar