lördag 7 december 2013

Premiär för vintercykling

Försökte få med mig nån från conti på en lördagscykling men fick inget napp alls där. Istället skulle Nussi med, samling 08.15 vid Brommaplan, men när jag vaknar har jag fått meddelande om inställd tur. Blåsigt och halt tydligen.

Jag försöker somna om men det går inte. Så 07.45 går jag upp och fixar frukost och läser tidningen. Ganska skönt att slippa stressa men hade föredragit att vara lite mer inställd på det. Tanken var att cykla 8-10 då vinterstudion börjar och då köra 1 timme trainer. Nu fick det bli tvärtom. Damernas 10km på trainer och sedan ut. Ställde in den på 250 watt efter 10 min uppvärmning.





Ute var det lite småkyligt men ganska skönt att komma ut. Har nu kört ett gäng trainerpass senaste tiden. Det är effektivt men lite enformigt. Var skönt att komma ut på vägarna igen. Mötte en från valhall och två andra, i övrigt tomt på vägarna mot Ekerö. Inte ofta det är så tomt. Hade sjuk motvind på vissa partier och hade gärna haft effektmätare då för hastigheten kändes som stillastående men pulsen skenade till 80%+.

Halkan var det dock inga problem med alls. Känner mig trygg med mina 240-dubb. Totalt 2.40h och missade endast en liten del av herrarnas start. Bra dag för sverige!




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar