tisdag 22 maj 2012

Snart cyklat dubbelt så långt som jag sprungit

Idag blev det en cykeltur med ett gäng från Stockholm city triathlon. Möttes vid Brommaplan för att cykla ut mot Lovö och sedan ut till reningsverket. På agendan stod backintervaller. Har inte tränat på det sättet tidigare på cykel utan bara på löpträningarna. Oftast blir det bara att jag cyklar en längre sträcka med kompisar i prattempo eller fullt ös när jag är själv. Men backar var faktiskt riktigt kul och vi var inte ensamma där, var några fler som hade hittat dessa backar.

Målet förut var 100 mil innan vättern och ett tag såg det lite oroväckande ut. Nu börjar jag känna mig lugn. Total sträcka på funbeat idag var 82 mil. Har Siljan runt inplanerad och det vore ju konstigt om det inte blev en del träningspass utöver det också. Kanske ska jag satsa på 100 innan siljan istället, det är ju två helger bort. Kollade även hur långt jag hade sprungit i år, där visade funbeat 45 mil. Lite kvar till det dubbla altså men snart så. Målet på 100 joggade mil i år är i alla fall i fas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar