söndag 13 maj 2012

Årets första cykeltävling avklarad

Så hade dagen kommit, Roslagsvåren. Bra tillfälle att känna på formen då det endast är 33 dagar kvar till Vättern. Polaren hämtade upp mig lite efter 8 och tanken var att vi skulle anmäla oss till någon av deras mastersgrupper. Detta visade sig dock väldigt poppis och en halvtimme innan start var de snabba redan fulla. Shit happens, nästa gång får man vara ute i bättre tid. Nu stod vi påmstartlinjen, utan grupp laddad med två Gainomax energybars, hemmagjord sportdryck och vatten. Så här i efterhand borde jag tagit med mig mer mat. Hade gott om plats så jag vet inte riktigt varför jag snålade.

Hittade efter ett tag en grupp från Fredrikshof som rullade på bra. Undrar om det inte kan ha varit en mastersgrupp. Vi låg oftast och roterade på två led där man drog runt 5 sekunder per cykel. Funkade väldigt bra. Överlag var allt mycket bra tycker jag. Såg ett par obehagliga vurpor, hoppas ingen skadade sig allt för mycket. Var tydligen några i Vallentuna som hade roat sig med att ändra skyltningen också, men min grupp hamnade aldrig på villovägar.

Sluttiden blev 3.42.46 och ca 36.4 i snitt. Kändes helt ok. Avslutade med två long distance recovery, en proteinbar, några korvar och kaffe från Bianchi café. 5 av 5 till loppet och vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar