måndag 7 maj 2012

Fredrikshof friidrott

Sedan i höstas har jag sprungit med runday (www.runday.se) vilket varit väldigt skoj och även utvecklande. Springer man med andra är det lättare att pusha lite extra, iaf tycker jag det och det blir inte bara de vanliga distanspassen. Men de senaste tillfällena har det varit lite, lojt, tror jag är ett beskrivande ord. Så för ett tag sedan kom jag i kontakt med Niklas Sydow genom en gammal kollega. Niklas är tränare på hofet och en grym löpare så idag tog jag mig bort till Östermalms IP för ett testpass. Det var en tapper skara om 7 personer som tillslut gav sig ut för att köra tusingintervaller. Blev en 4km transportsträcka till djurgårdsbrunnskanalen innan intervallerna startade. Vi var tre som satsade på hålla 3.45-tempo på de åtta intervallerna vilket kändes bra. Tanken var att man skulle hålla sitt halvmaratempo men detta blev alltså något högre för mig. 1 minutsvila räckte dock gott och väl för att återhämta sig.

Tycker det var ett skönt pass, totalt ca 1,5 mil även om jag kände av helgens lopp en del i baksida lår. Men det kommer garanterat bli fler pass med hofet!

Veckans träning är tänkt att se ut såhär:

Måndag - gym 45 & 70 min löpning
Tisdag - blir ofrivillig vilodag. Jobbgrej hela dagen och kvällen
Onsdag - gym 45 min & 60 min simning
Torsdag - 60 eller 90 min cykel
Fredag - 45 min gym
Lördag - vila
Söndag - Roslagsvåren. Inte satt upp tidsmål ännu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar