lördag 5 juli 2014

DNS - Klassikerkedjan bruten

Min första DNS. En besvikelse. Men samtidigt kändes det redan innan Vansbrosimmet som att det inte var på riktigt när de valde att förkorta det.

Anledningen till att jag inte ens åkte dit var att jag efter Vansbro triathlon haft lite ont i magen och känt mig allmänt kass och i torsdags & fredag var det så illa att jag gick hem från jobbet. Tanken på att stiga upp kl 05 och åka till Vansbro, simma 1500m med en känsla av feber och illamående gjorde att jag skickade biljetten vidare under fredagskvällen. Sett i backspegeln hade jag kanske kunnat köra men sov jag 9 timmar i natt trots att jag sov 2 timmar på dagen i går så nått är inte helt shysst. Körde dock lite lätt i huvudstabadet med alla badande barn som substitut.

Men mitt mål att göra en klassiker under 15 timmar misslyckas i och med detta kopiöst. Totalen blir 15.38.41. Tanken var att plocka några minuter på Vansbro mot förra årets 52 minter, komma under 2h på Lidingö mot förra årets 2.06 samt att göra vasan runt 5.10 och använda årets vätternrunda på 7h. Tror inte jag kommer orka bry mig om att cykla vättern nästa år och därmed är kedjan bruten.

Tiderna då..

Vansbrosimningen - 52.35 - inte mycket att säga där utom att det går för långsamt.
Lidingöloppet - 2.05.58 - Nöjd med tiden men har sedan dess blivit snabbare och starkare vill jag tro.
Vasan - 5:40.08 - ett ovanligt tungt år...
Vättern - 7.00 - Körde med Continental test team. Fantastiskt kul

Troligt var det sista klassikern på ett tag. Nu blir fokus helt på triathlonen där jag hoppas kunna göra stora framsteg om jag bara får till simningen hyggligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar