onsdag 9 juli 2014

Dryga månaden kvar till Kalmar - Nu ökas volymen



En månad och en vecka kvar till Ironman Kalmar innebär att mängden ökas på. Förra veckan var till stor del återhämtning efter Vansbro triathlon men har känt mig ganska pigg denna vecka som tillika var första semesterveckan. Vädret kunde väl knappast varit bättre.

I söndags åkte jag och Susi till Siljansnäs för att under några dagar simma, cykla springa och ta det allmänt lungt (?) i den stuga vi hyrt. Passade på att cykla Siljan runt igen och kom att tänka på hur fint det är. Hann se betydligt mer denna gång än senast och till nästa år kommer jag vara beredd om ledar-MCn försöker lura oss att cykla längre även då.Höll hyggligt snitt första delen runt sjön men drogs ner lite mot slutet. Idag blev det ett 55km tempopass till Nusnäs. Höll pulsen på 80% och snittade 37,5. Hur jag ska orka hålla det under Kalmar har jag svårt att förstå. Får hoppas aerohjälmen och Zippen spar mig många watt.

På söndag är det dags för årets Torsätra Tri Challenge. En tävling på olympisk distans anordnad av Andre, en gammal kollega från Robur. Det var han som en gång för 4 år sedan fick mig att börja med detta (både klassikern och triathlon). Då körde jag på lånad racer som det tog mig några kilometer innan jag förstod hur man växlade på och det var bröstsim som gällde. Tror tiden var knappa 3 timmar. Till helgen hoppas jag komma lite under 2h10m om det flyter på. Startfältet är för övrigt det största hittills, 15st som startar på Torsätra gård. Som regerande mästare senaste två åren är det stor press nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar