lördag 19 juli 2014

Energin funkar ju inte!

Vanilj, äpple, svarta vinbär och banan åts flitigt idag. Vanilj är den man vill spy minst av efter 3 timmar har jag upptäckt


Hade två mål med dagens långpass. Cykla över 4.5 timmar sammanhängande och försöka få ordning på energiintaget. Det är inte ofta jag cyklar över 4.5 timmar själv då jag brukar hinna lessna efter 3 men idag hade jag laddat upp med podcasts. Både ett gäng från Tripodden och Triathlete training var nedladdade. Körde dock endast Tripodden med Ceclila Jessen och Fredrik Carlen. Ganska intressanta.

Lyckades inte med nått...
Cyklade till Mariefred och tillbaka till Jungfrusunds Marina, sen lunch. 135km och 4:10. Tanken var att ligga på ca 200 watt men inte heller det lyckades jag med (utom första milen transport till färjan) . Oftast blir det lite högre när man sätter ett wattmål men det kändes helt ok i ben med 210+. Magen och energin tröt dock.

Hade med mig 10 Powerbar gels men de står mig upp i halsen efter några timmar. Petade i mig 7st och en flaska sportdryck vilket borde innebära att jag var ca 16g kolhydrater per timme kort om man går efter gram/kilo kroppsviktsregeln. Cyklade runt och drömde om min renklämma från förra årets kalmar, allt i munnen smakade sliskigt sött. Mot slutet började jag få den nu ganska bekanta känslan av det inte går att få i sig något mer och att det jag ändå försöker peta i mig helst vill upp.

Det här är ett ganska stort problem då det egentligen inte är kroppen som är slut men den garanterat blir det om jag inte kan fylla på med energi. Nästa helg ska jag ladda med enervit. Kan inte dra mig till minnes att jag haft denna känsla med enervit tidigare. Problemet på Kalmar blir att jag måste ha med mig allt på cykeln då.To be continued...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar