onsdag 26 mars 2014

Premiärmilen på söndag

Löppremiären, alltså tävling. Under lång tid tänkte jag inte springa. Jag hade ju nått annat då. Men tiden gick och jag kom aldrig på vad det andra var. Så nu är jag anmäld.

Blir även klubbpremiär. Första gången jag tävlar i SPIFs namn vilket givetvis känns lite kul. Är ett flertal spifare anmälda.

Däremot är jag inte sugen på ett 100% milslopp. Det är så sjukt jobbigt. Min avslutning förra året med PB på Hässelbyloppet har jag svårt att se att jag kan toppa även on om jag kört mer vo2-pass nu än förra året. Dessutom så vill jag ju köra långpass cykling på lördagen dagen innan. Ingen optimal uppladdning. Å andra sidan...vet jag hur hornen växer när det vankas tävling. Årerstår alltså att se hur det blir men tror det kan bli ett trevligt lopp oavsett. Ösen tänkte gå ut i sub36fart så vi kanske kan turas om att dra.

Blir troligt premiären för mina saucony Mirage också. Har kört ett pass med dem samt blir ett idag och ett imorrn. Första passet kändes i höger vad och funderar på om det har med droppet att göra som är 4mm. Har inte känt nått alls i Riden som är 8mm. Återstår mer rundor för att avgöra det. Jäkligt snygg är den i alla fall.




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar