onsdag 19 mars 2014

Idag är min dag

Japp, fyller år idag. 31 år. Inget särskilt direkt. 4år till jag får tävla i h35. Jag måste alltså slåss med yngre och yngre medan jag själv bara blir äldre och äldre. Inte rättvist.

Under två år har jag lånat rullskidor av swedbanks kamratförening. Ett par som gjort vad de ska men inte mer. Var dessa jag hade på stockholm challenge tex. Det brukar dock bli kö på dessa så man får lämna tillbaka dem efter ett tag och det känns alltid som att det är när man tänkt använda dem.

Under hösten lånade jag även Sussis (egentligen hennes brors) för att få in lite mil innan vasaloppet. Även dessa funkade fint men ibland kanske man vill åka tillsammans. Tror det var så Sussi tänkte. Eller så tycker hon att jag är så ovarsam med grejerna så min present från Susi var ett par rullskidor. Swenor Fibreglass för att vara exakt. Kingarnas king enligt Tony P! :)

De går att köpa i två varianter, 2or och 3or, där den senare rullare lite trögre. Det kan ju vara smart om jag och Sussi ska rulla tillsammans men ska jag tävla är det ju mindre bra. Kanske måste ha tävlingshjul då. Finns alltid nått att köpa. Behöver dessutom nya stavar då de One way jag har till rullskidorna böjer sig när man trycker på lite. Kanske en sommarsko också? Blir ju så varm med vinterpjäxan. Ja listan kan göras lång.

Men ska bli riktigt kul med Kingarnas King i alla fall. Även om fokus kommer vara på annat än skidor i sommaren är det en bra alternativträning som får med stora delar av de muskler som man missar i löpning och cykling.







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar