torsdag 30 januari 2014

Stakning stakning stakning

Tanken är att ligga på 5,5h/vecka skidor fram till vasan fördelat på 3 pass. Ett lite längre till helgen samt 2st 1,5h vardagar. Idag kändes det som att stakningen satt lite bättre, nästan som en liten aha-upplevelse. Senast jag å sus var i bro-bålsta smyfilmade hon mig i varje fall en del såg inte ok ut. Armarna var fan nästan raka. Övriga snuttar såg dock bättre ut men har jag delar av min åkning som är så, så måste jag ändra det.

Men idag kändes det alltså ganska bra och jag hade mycket mer fokus på böjda armar närmre kroppen. Att använda magen. Tempot kan jag väl inte säga samma om. Snitt på 4.02 men lever fortfarande i förnekelse. Det måste bero på de extremt repiga, ovallade och gamla Fischer SCS??
Dessutom var det storm på gärdet.

Igår fixade vi däremot susis skidor som ska tävla på Solvalla imorgon kväll. 1mil endast tjejer. Ska bli kul att se. Kul att få använda vallabänken för första gången i år också.







- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar