måndag 20 januari 2014

Måste vara stark

Och då menar jag mentalt stark. I lördags morse var jag på gärdet och invigde deras längdspår. Det var helt ok på morgonen 08.30 men efterhand kom mer och mer folk och sen började köerna. Fick ihop 31km på en 2,5km slinga.

Söndag testade jag Ågesta. Spåren var bättre men banan kortare. Tror den var ca 800m. Avverkade 21km. Jag som alltid tyckt ultralöparna på 400mbanor varit tokiga. Detta är visserligen dubbelt så lång bana och kortare sträcka men man kommer tillslut in i nått tänk där man tappar räkningen. Det gör inget att det är varv efter varv. Men det blir lite kontrast mot Funäsdalen med 300km spår.

Åkte på gärdet idag igen. Denna gång med pannlampa och stockholmsskida. Betydligt färre folk och helt ok. 21,5km blev det.

På lunchen avverkades 2x15min tröskel på cykeln. Har en viss hatkärlek till trösklar och intervaller. Trots att jag försökte hålla pulsen på 82.5% började benen kännas trötta. Torsdag blir det 3x18 hemma på balkongen. Får se vad jag ska ställa watten på då.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar