söndag 12 januari 2014

Överansträngd häl...

Aldrig haft några direkta skador eller besvär. Antagligen för att triathlon ändå är ganska varierat samt att både simning och cykling är skonsamma. Hade lite problem med axeln förut när jag simmade men det tycks jag ha fått bukt med med hjälp av Ressman.

Men idag under löprundan kom en smygande känsla i vaden som bara blev värre och värre. Kändes mest i uppförsbackar och vi körde ursvik extreme så den är ju inte helt flack. Efter 17.56km gav jag upp och ringde Susi. Oskar och Ösen sprang vidare och fick ihop 30km.

Tydligen är det ganska vanligt löparproblem som troligt uppkommit för att jag sprungit dryga 5h denna vecka vilket är mer än vanligt för mig. Oskar har haft samma problem så han gav mig botemedlet.

3x15 tå hävningar rakt ben samt samma med böjt ben. 2ggr/dag
Rulla rulle/boll för vaden
Vila

Grymt trist men hoppas den snabbt återhämtar sig. Dagens pass var annars väldigt fint tills jag hoppade av. Gyttjan hade fryst lite och det mesta var täckt med snö.




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar