torsdag 20 februari 2014

Hammarbybacken 2H




Susi och jag åker till Norge i mars för några dagar av topptur. För att få lite känsla passade vi på att kika på hammarbybacken 2H ikväll. En tävling på randonneeskidor där man under två timmar ska ta sig så många gånger som möjligt upp och ner.

Backen på bilden ser inte så brant ut som den egentligen är, och dessutom är den mycket längre. Vinnaren hann med 21 varv tror jag, ca 2100 höjdmeter eller motsvarande Sveriges högsta berg. Helt ok. Vissa hade ett jäkla tempo och såg riktigt roligt ut.




Själv ska jag hyra splitboard på vår resa, som han på denna bild. Funderade på att köpa en först men de är inte helt gratis så då det ändå fanns för uthyrning i vaset provar jag först att hyra. Men jag vet att jag kommer gilla det! Så kanske blir någon rea i slutet av säsongen man kan plussa på.

Han med splitboarden hann nog inte ens med hälften av vinnarens steäcka, men han kanske njöt desto mer? När man går upp på det helt orörda fjället och får ett perfekt puderåk är det nog lite skillnad mot hammarbybacken också. Men jag gillar ändå tanken på att man kan lägga in ett tävlingsmoment om man vill :)




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar