lördag 15 februari 2014

Dagen gud glömde bort

Skulle köra LSD med Nussi med samling 09 vid Brommaplan. När jag vaknar hade jag fått meddelande att han var lite snuvig och inte ville riskera att det blev sämre. Gott, då hinner jag se damernas stafett kl 11 och sedan cykla efter lunch.

Börjar bra med en helt sjukt bra insats av Kalla. Hon är så grym. Efter att ha glatt mig lite åt guldet gav jag mig iväg och ungefär vid Brommaplan känner jag första droppen. Sedan regnade det konstant i 3 timmar. Dessutom var det någon djävulsk vind stundtals som gjorde att det kändes som man stod still. Tanken var att försöka hålla pulsen vid dryga 70% men vinden gjorde att jag hamnade över 75 om jag ens skulle ta mig framåt. Snittade tillslut 74, lite högt kanske för lsd. I slutet av rundan började det till och med dala ner små vita snöflingor. De blev inte långvariga på marken men bara grejen kändes som att någon försökte säga nått. Det var bara le åt eländet och tänka sig bort till Mallis. 2 månader kvar nu, sen bär det av.

Något som det blivit sämre med är skidorna. Förutsättningarna försvann tillsammans med regnet tyvärr och nu vill jag mest få vasan överstökad så jag kan fokusera på det andra. Imorgon ska vi eventuellt till Högbo men det känns inte så lockande. Kanske tar några mil på rullskidorna istället. Hade ändå tänkt damma av dom i veckan för att få lite mil denna vecka och sedan börja ladda upp för tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar