söndag 30 juni 2013

Stockholm Trail

Vaknade med en öm rygg imorse efter rullskidorna (och kanske även cykeln) men smorde på något liknade tigerbalsam som gav lite hjälp. I övrigt kändes det helt ok.

Det närmaste jag kommit trail är Lidingöloppet, och det här var något helt annat. Små stigar med mer rötter, stenar och hinder än rena stigar. Och mycket upp och ner, sumpmark, stockar att hoppa över. På flertalet ställen var det gång istället för löpning. Men det var roligt och kändes skonsamt för kroppen även om jag har två fina blåsor på vardera foten. I morse funderade jag på om jag skulle ta mina Nike Flyknit eller Salomon Speedcross och jag är glad att jag tog de senare. Tiden slutade på 1.47.10 (5.09/km) vilket räckte till en 41 plats av de ca 220 herrar som gick i mål. Hade bra hjälp av trean i damklassen som jag tog rygg på under stora delar av loppet.

Kommer ett inlägg om hela challengen längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar