tisdag 21 augusti 2012

UCPA

Har ni varit på resa med UCPA nångång? Konceptet är enkelt. Grymma resor med väldigt varierande aktiviteter i Frankrike där allt ingår i priset. På vinterns alpresor brukar även resa med buss ingå men det skulle jag personligen undvika. 36 timmar man aldrig får tillbaka.

Under två dagar har det nu varit klippklättring på en nivå som jag själv kanske inte kallar nybörjare. Men de är ju fransmän. Med start imorgon skiftas det mot mer alpin miljö och isyxa/stegjärn.




Mitt enda problem är att jag är ensam svensk här verkar det som. Och deras engelska är knappt bättre än min franska (och jag har bara pluggat tyska). Det blir lite tecken, lite ord som prövas och en del missad information. Guiden är dock grundlig med säkerheten och det är väl det viktiga antar jag.

Spenderade 3 dagar i Barcelona innan detta som blev ganska hårda. Det är någt med den staden...men med tanke på tjörn nästa helg är det fint med lite höghöjdsträning och frisk luft. Det är såhär semester ska vara, förutom avsaknaden av människor att kommunicera med då. Lite semester från träningen också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar