tisdag 14 augusti 2012

Träning för att det är kul

Ibland kan det vara svårt att fylla en hel dag om man börjar på blankt papper. Idag började jag med lång frukost med mycket kaffe och kände mig klar vid 10. Då började jag istället rensa lite i lådor och skåp. Ska troligtvis flytta snart så jag tänkte påbörja det projektet, men det är helt enkelt inte så kul. Så efter lunch kom två polare över, vi drack kaffe, satte oss i solen, åt en glass och klockan hann bli halv fyra när vi gick åt olika håll. La mig på soffan ett tag, det är ju semester, och smålurade 10 min. Sen var jag uttråkad igen.

Snörade på mig joggingskorna och begav mig mot hagaparken. Varför inte prova springa runt brunnsviken? Visste inte hur långt det skulle bli, inte heller att det skulle vara mer eller mindre klättring på sina ställen. Måste ha tagit fel nånstans. Totalt blev det iaf 1,6mil dörr till dörr. La mig på 5-tempo och benen kändes lite trötta sen i söndags. Stannade även vid kanotklubben vid kräftriket och simmade en kvart. Riktigt skönt i vattnet till en början men på slutet lite kallt runt knät. Hur som helst var rundan härlig och känns väldigt skönt att ha fått in ett lagom pass nu.

När jag rensade i lådorna hittade jag för övrigt följande gamla minnen:




Grön/vit/röd från min första och enda internationella lopp i Ungern vid 7 års ålder :)



På den tiden då Sverige kunde stoltsera med ett eget etapplopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar