onsdag 8 juli 2015

Varför ska de plåga sig så?

Varför ska de plåga sig så brukade min farmor säga när det var fotboll på tv. Man skulle ju kunna tro att hon syftade på just fotboll men det var att de plågade sig genom att springa efter bollen. Tanken slog mig lite på Vansbro Triathlon under löpningen. De första kilometrarna direkt efter cyklingen när allt kändes ganska extra jäkligt tänkte jag verkligen att fuck it, jag skiter i Vätter Challenge. Orkar inte plåga mig igenom detta i slutet av juli igen. Men man glömmer snabbt.

Igår körde jag långa intervaller, 2x6km i halvmaratempo och hade samma känsla då. Det är inte roligt. Men det är jäkligt skönt efteråt och man känner sig nöjd. Säkert massa ämnen som frigörs i kroppen och något Maria Wollin aldrig kommer få av att rosta egen müsli eller plantera växter. Benen kändes till en början som stockar men gav med sig lite efter ett tag. Kommer nu köra på ordentligt denna vecka samt nästa innan jag drar ned volymen sista veckan igen. Ska försöka köra de pass med Coach Ludde som klubben har också. Fick några tips senast som jag ska suga lite på och förhoppningsvis kan jag göra något snabbare än 34.18 på en halva sen.


Startlistan på Vätter Challenge ut att vara lite vassare än Vansbro och då är det säkert några som jag inte känner igen också och kanske några som en registrerat sig ännu. Det kommer bli tufft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar