lördag 11 oktober 2014

Pre raceday Kona







Ca 14 timmar kvar till start och cykeln är incheckad och klar. Ute på piren står cyklar för en förmögenhet. I Kalmar sa de att sammanlagda värdet var ca 98M, här måste det vara det dubbla. Min P3 tillhör budgetalternativen och p5or har var och varannan.

Planen är väldigt lik den i Kalmar, baserat på endast två tidigare tävlingar verkade den senare fungera hyfsat. Har bunkrat enervit och kommer ha med mig all energi som jag behöver på cyklingen och även det mesta för löpningen. Blir ca 300kcal/timme. Stora svårigheten blir att få i sig vatten tror jag men det finns många aidstations att fylla på på. Finns också is för att kyla sig.

Slängde in handduken och köpte ett swimskin från BlueSeventy vilket i alla fall ser väldigt tourigt ut. Hoppas göra en simning 5-10min långsammare än Kalmar pga det är våtdräktsförbud, dvs 1.15-1.20. På cyklingen kommer jag också safa lite och lägga mig 10watt lägre än Kalmar så 220w är målet om allt känns okej. Kanske blir runt 5.10. Löpningen är väldigt svårt att sia något om, 3.30 ska jag nog vara väldigt nöjd med men det kan lika gärna bli 4 eller total genomklappning. Total tid alltså allt mellan 10 och 11.09h. 11.09 är genomsnittstiden på Hawaii och den tycker jag att jag ska vara bättre än.

Årets tävling är den största hittills deltagarmässigt, 28% är damer vilket är 9% mer än förra året. 25 svenskar är på plats och hoppas på bra tider imorgon. Träningen är gjord och nu är det bara njuta (?) av loppet för att sedan ta en månads säsongsvila.

Starten går 06.50 lokal tid eller 18.50 svensk tid för herrarna och 07/19 för damer. Följ mina tider genom bib nr 1826 på Ironmans hemsida nedan.

http://www.ironman.com/triathlon/coverage/athlete-tracker.aspx?race=worldchampionship&y=2014#axzz3FnqwdLoj



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar