söndag 21 september 2014

Terribles avslutning


Nelker drar startlista allmän info


I lördags var det dags igen, KM i Terrible Tuesday. Hade tagit ledigt helt från husrenoveringar och hade istället detta på morgonen och 30årsbaluns på kvällen.

08.00 hade ett stort gäng mötts upp på Ullna GK för att köra de 30.2km som vi tidigare tävlat på. Denna gång hade det lagts till ett löpmoment men inte direkt efter cyklingen utan man fick en liten paus emellan. Förra gången kom jag tvåa vilket gjorde att jag denna gång startade som andre man efter Jonas Bohr. Helt vindstilla vilket borde bådat gott för snabba tider. Vid vändpunkten visade klockan dock betydligt långsammare än senast och jag oroade mig för benen som kändes tunga. Visade sig dock att det gick betydligt långsammare för samtliga, även Jonas som dock var ohotad på cyklingen. Kom in 46s efter honom och höll andraplatsen. Mindre effekt än förra gången dock, 331np.

Blev ganska lång vila innan löpningen för oss som startade tidigt. Ganska skönt. Masstart och Nelker tar täten men mina ben kändes mindre påverkade av cyklingen än förväntat så efter första kilometern försöker jag växla upp lite för att lägga mig på 3.25-tempo. Håller det och slutar på 17.02 följd av Mikael Nelker på 17.39.

Detta räckte till att vinna totalen på 1:00:35 följt av Jonas B (1:02:26) som för övrigt persade på 5km. Börjar han springa lite blir han farlig! Nelker 3a. På damfronten tog Cecilia Börjesson från CK08 hem totalen där hon var för överlägsen på cyklingen för att 5km löpning skulle kunna justera dom tiderna.

Priser delades ut för bästa cykel, bästa löp och total vilket gav bra utdelning för mig och fick flera fina saker. Alltid finfina prisbord med TT!

Tyvärr krockade kvällens firande med födelsedagsfesten jag hade bokad sedan tidigare men hoppas på fler tillfällen.

Tar helgen som en formcheck. Hastigheten finns där inför Hawaii, hoppas uthålligheten också är kvar trots att det är dessa pass som blivit lidande senaste tiden. Börjar bli rejält sugen på The big Island nu. Mindre än två veckor till avfärd borde innebära att detta är sista veckan med mängd men känns som att jag måste var nöjd om jag får ihop 10h. skärpning...


Min hoj i trevlig sällskap. Tyvärr utan Unaasdiscen jag hade i Kalmar






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar