tisdag 23 september 2014

Rörlighet så man skäms

Baksidan med mycket träning är att man blir ganska stel, detta trots att man sysslar med 3 olika sporter och simning ska vara positivt eftersom man roterar på ett bra sätt. I förra veckan var jag hos en naprapat efter att ha knäckt till ryggen i ett försök att bogsera upp bryggan på landet. Hon var inte så imponerad av min rörlighet. När jag för något år sedan hade löparknä och problem med axeln vid simning fick jag ett gäng övningar för både överkropp och ben/höft. Mina höftböjare har alltid varit som fiolsträngar men när löpnarknät försvann och det inte längre gjorde ont att simma var det liksom inte lika motiverande att fortsätta. Har man 10-15h i veckan öronmärkta för träning vill man inte lägga 2-3h av dem på sådant som man inte tror att man blir snabbare av.

Men kanske måste jag tänka om utifall detta ska vara hållbart i längden. Idag spenderade jag 30min i jobbgymmet på just detta. Körde lite av de övningar Juan från Bosön gav oss när vi tränade med Fredrikshof 7+ samt några jag fick av naprapaten nu senast.


Jag försöker intala mig att detta ska förbättra mitt löpsteg.  Får jag lite mer flexibilitet i framsida lår och höftböjare hoppas jag löpekonomin ska få sig en uppsving. Var det inte det Emma Graaf skrev nått om? Måste intala mig det om det inte ska bli som vanligt, att jag lägger ner skiten efter några veckor.

Juan gav oss blandanant denna som känns ganska bra. Hoppas den är det också. Tiden får visa. http://www.youtube.com/watch?v=12i8_ukIUcM




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar