fredag 8 augusti 2014

Terrible Tempo med Terrible Tuesdays



22 adrenalinpumpade triatleter + Jonas Bohr (som jag cyklade runt Vättern med i CTT) samlades igår vid Ullna GK för ett hårt tempo över 30km. Sista riktigt hårda passet innan Kalmar och en möjlighet att få utvärdera formen mot folk som har grymma Ironmantider.

Rullade i samlad tropp till Angarns Kyrka där vi sedan startade med 30 sekunders mellanrum. Seedning beroende på förväntad placering och inte helt oväntat rullade Jonas ut först. Själv startade jag som 6e man och startade på 100%. Den något klena uppvärmningen var inget jag hann fundera över utan siktet var inställt på Fredrik Robertsson som startade som 5e man. Lika härlig som känslan är när man jagar någon och känner att man tar in är det att bli jagad och omkörd. Som tur var slapp jag det senare. Kom efter ett tag ikapp både 5an och 4an och vid vändningen hade jag passerat båda. Några kilometer efter vändningen hann jag ikapp även 3e startande och kunde se 2an långt bort. Detta avstånd höll sig dock ganska länge men när det var 2-3km kvar försökte jag växla upp för att ta komma om även Viktor, vilket jag tillslut gjorde. That feeling..

Jonas vann mycket riktigt och ingen hade väl egentligen förväntat sig nått annat. Jag tog andra platsen vilket kanske inte var fullt lika väntat. Sjukt nöjd och en riktig egoboost inför Kalmar. Jonas B hade 41.18min vilket ger ett snitt på 44.1 medan jag gick in 22s senare på 41.40 och 43.7 i snitt. På trejdeplats var Tobias Bonnedahl på 42.45min. Både jag och Jonas kör med Casco Speedairo, kanske var det hemligheten. Eller mina babylena ben…

Hade en sjuk snitteffekt på 352 watt NP vilket måste vara nått sorts rekord för mig. Lyckades även disponera loppet grymt eftersom det diffade som mest 6 watt på mina 3 splittar. Hade som vanligt nu på senare tid ingen hastighet på klockan utan körde endast på effekt vilket har funkat riktigt bra.

Perfekt väder, riktigt bra stämning och grymma personer gjorde kvällen fulländad. Godispåsen från Milebreaker/Apollo gjorde inte saken sämre och även en startplats till Göteborgsvarvet. Tack för det TT!



Vinspaketet från Milebreaker/Apollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar