torsdag 8 maj 2014

Årets första Brickpass

Haft en bra start efter förkylningen och känner äntligen att jag kan köra på som jag brukar. Då det var tre veckor sedan förra tröskelpasset kändes det som att det var time att komma igång med det. Lätt att bli lite lat med de tunga passen och trösklar samt vo2 är mina ångestpass.

Körde på jobbgymmet och började på cykeln utan effektmätare då jag tycker den är bekvämare men misstänker att jag gick ut lite hårt. Pulsen drog iväg på 85-90% vilket är klart över vad Juan ordinerat. Flyttade mig istället till den obekväma damhojen med effekt och la mig på 285-290. 3x18min blev det men det gick tungt och pulsen fortsatte ligga på 90%. Brände mig nog lite på första intervallen och fick slita på sista. benen var ordentligt möra efter. Nu hade jag ju inte cyklat till jobbet på morgonen så planen var att springa hem och därtill få årets första brickpass.

Bytte snabbt om och gav mig iväg. Gick ut i 4-tempo för att känna på hur benen reagerade. Tog ca 2km innan de började kännas normala. Med normala menar jag att cyklingen gått ur men istället var de trötta och även nu låg puls runt 90. Körde på i 6km med tempo runt 4.05 och joggade ned de sista 1,5 i lugnare tempo.

Även om det kändes tungt så känns det som att under timman och sub40 på milen på en olympisk ska gå hyfsat kontrollerat. Ska nog fortsätta köra jogg efter trösklarna för att träna på övergången och även lägga in några km efter contiträningarna för då brukar benen också få slita fint.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar