söndag 15 september 2013

Halvmaran som obervatör. Kul men inte lika kul

Säkert inte undgått någon att det var DN Stocholm Halvmarathon i lördags. För tre år sedan var detta min första halvmarathon. Hade tagit över en kollegas startnummer så jag sprang i hans namn. Var nog lika bra för resultatet var 1.42 nånting. Hade så ont i knät att jag inte kunde gå dagen efter. Men i lördags var jag alltså bara och kollade, och det ångrade jag lite. Blir alltid lite avis när andra får tävla. Två polare jag brukar träna med sprang, gick bra för båda. Ösen plockade rekordet i tiotusenmetersklubben med 10 sekunder på en bana som dessutom är tyngre. Grattis. Rekordet är nu 1.21.54. Oskar sänkte sitt pb med 7 min, under 1.28 nu. Snyggt. Även andra gjorde bra tider, Napoleon i fredrikshof tog en tredjeplats, Niklas Sydow som jag tränade med i fredrikshof kom in på 23e plats, 1.14.21. Nu är jag anmäld till Göteborgsvarvet iaf. Lång framförhållning krävs som vanligt. 4000 platser kvar av 60k!

Själv fick jag nöja mig med extremen i ursvik idag istället. Efter en hård torsdagskväll dryckesmässigt stod det igår kväll mellan Berns och springa idag. Att göra båda brukar sällan funka för mig. Det blev springa. Frågade tiotusenmetersklubben vad ett 2mils pass skulle gå i för tempo enligt reglerna. Svaret blev 4.55-5.25 och 70-80% av max. Snittet blev 4.57 och 80% nu. Kände fortfarande av mina pistol squats...men kändes hyfsat ändå. Gillar verkligen extremen, inge folk och väldigt trevligt spår. Torsdag är det dags för långpass igen, innan det några kortare löpningar. Tänkte försöka ha stor mängd och sträcka denna vecka och minska ned veckan efter för att toppa på lidingöloppet.




Än har inte sommaren gett sig och det utlovade regnet var långt borta.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar