tisdag 10 juli 2012

3/4 avklarat och totalmålet känns realisktiskt

Kan inte låta bli att räkna lite på tiderna. Förra året var målet en klassiker på under 20h. Det bommade jag med 7minuter och 53 sekunder. Surt!

I år har jag varit snabbare på samtliga lopp. Vasan 5.45, Vättern 8.44 och nu senast Vansbro på 54.56 vilket borde bli 15h och 24 minuter om jag inte tänker fel. Har alltså 2h och 36 minuter på mig på LL, mer än tillräckligt kan tyckas. Å andra sidan vet man inte vad som händer fram till dess eller på tävlingsdagen. Jag tar inte ut något i förskott, även om målet för löpningen också är att slå förra årets tid på 2:24:25. 45 per mil skulle kännas fint.

En annan sak jag börjat snegla lite mot är tiden som krävs för att hamna på första resultatsidan för klarssikern, samtliga år, på http://www.resultatjakt.se. För några månader sedan krävdes 17.52h. Nu är det nere på 17.41. Ett bra LL och det kan gå. Känns dock inte som att det blir särskilt långvarigt. Klassikern har blivit en folksak och även motionärer som jag jagar resultat och placeringar. Det är kul, och säkert en bra för folkhälsan.

I och med att LL står på tur hoppas jag självklart på att få fortsatt stöd från Gainomax och vara en del av http://gainomax.com/sports-team/ även under denna del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar