måndag 8 juli 2013

Vi bojkottade Runday

Jag började köra med Runday nått halvår efter de startade. Tyckte då att det ar väldigt bra. Lite olika grupper, löpskolning och man fick med sig lite saker att tänka på. Sen började jag köra måndagar med fredrikshof friidrott. Där var det mer fokus på löpning. Tyvärr var det på lite fel sida stan medans karlberg är perfekt, så nu har jag börjat med Runday igen. Men är det inte lite väl mycket lull-lull och för lite löpning? Först samling, sen gemensam gång till banan, sen...Men ska inte klaga. Det är en bra push på deras intervallpass. Men idag stod gemensamma intervaller och picknick på schemat så 4 tappra valde istället att köra yasso-800 p kristinebergs ip.

Målet var att hålla 3min per 800 och 3 per 400. Totalt 12km på 1h. Det låter ganska långsamt men tanken med testet är att hålla den tid per intervall som man ska köra maran på. 3h i detta fall alltså. Alla klarade de galant och efteråt konstaterade vi att detta nog kändes lättare än att hålla 4.15 i 4.2 mil. Men det var kul upplägg. Vaderna gjorde sig dock påminda från trailen, nu över en vecka sedan. Ska bli fint med massage 55min imorgon bitti på access rehab.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar