lördag 25 maj 2013

Bikefit med Glenn

Eftersom det stod bikefit på schemat istället för 7+ träning tyckte jag det var bra att köra en aw all in. Hade glömt hur tråkigt det är att vara bakis. Fy f... Dessutom skulle vi cykla till Adolf Fredriks kyrka för bikefiten kl 09.15 + att jag skulle hem och och hämta min andra cykel medan Sussi gjorde sin. Länge sen jag kände mig så seg.

Men det var alltså bikefit med Glenn Magnusson på Pro bikefit och jag passade på att köra både tempon och racern. Började med att lägga mig ner så Glenn kunde se hur mina fötter pekade och hur klossarna skulle vara. Tydligen är mitt högra ben längre men inget att försöka ändra. Klossarna åkte dock längst bak för både mig och sussi för mer kraft. Högre sadel på båda cyklarna, ca 1cm på racern, lite justeringar på styret och fått med mig lite hemläxor för att minska döda vinklar vid trampningen. Dessutom borde jag skaffa ett smalare styre. Tempohojen märkte jag klar skillnad direkt på medans racern var svårare att säga något om. Återstår att se på morgondagens distanspass men kanske kan få några extra watt om man har tur samt bekvämare cykling. Hade tidigare problem med höger knä men det blev bättre när jag skickade fram sadeln. Nu åkte den fram ytterligare.

Direkt efter kom Tomaz i team Magnus CK som även han skulle göra racern och tempon. Han ville dock kolla så cykelcity gjort sin läxa eftersom han redan hade gjort en fit där :)

Glenn var trevlig, proffsig och hjälpsam. Efter 48000 mil kan man väl ett och annat om cykling. Kan verkligen rekommendera honom om du funderar på en bikefit. Dessutom något billigare än både cc och specialized concept store. Tyvärr är han väl inte så ofta i sthl.





- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar