lördag 2 februari 2013

Nyttan av 240 dubb både fram och bak

Idag var det i vanlig ordning lördagsdistans med 7+ och samling 08.00 vid naturhistoriska. Jag har varit lite dålig på att delta på dessa pass, och inte bara jag. Tydligen har vi som mest varit 7 pers från gruppen varför tankarna gick till att kalla den sub7 istället. Uttryckte lite försiktigt min lite ogillande tanke till Peter som sa att detta var sovmorgon. Vid sommartid byter vi till samling 07. Vet fortfarande inte om det var seriöst eller ej men är lite orolig!

Cyklade lite skogsstigar mot järva och på sina ställen var det ren is. Dubbdäcken från xxl kändes ganska bra att ha och trots att alla körde med dubb hade vi 3 vurpor under dagen, var själv väldigt nära ett par gånger. Men om man bortser från detta kan man verkligen inte klaga, vädret var helt fantastiskt. Till och med så fint att vi fick stanna och kolla på "halon".



Ett 11 man starkt gäng (eller en dam, stina från subxx också) blev vi även om alla inte ska cykla med 7+ runt vattnet.

När vi ändå var vid säby gård passade vi på att fika, trots att regeln är ingen fika under passet. Risken fanns att vi annars skulle gå miste om säby och såhär i efterhand kan jag bara hålla med. Nybakta jättebullar satt helt rätt. Skulle tagit bulle och kladdkaka som de andra tänker jag nu.






Rundan blev från min dörr och tillbaka ca 7,5mil på 3.5 timmar. Det går inte fort men det tar ändå. Sista kilometrarna började kroppen ropa på kolhydrater vilket sussi hade sett till att det fanns när jag kom hem. Nu laddar jag om för skidor på Ågesta imorgon.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar