torsdag 17 januari 2013

Program Bosön dag 1

Innan jul var vi ett gäng från 7+ som var på bosön för en del tester. Det var styrka, tröskelnivåer och vo2max som var planerat. Första gången för mig vilket var intressant. Dock var vo2maxtestet lite jobbigt, kändes som att man inte fick full syretillförsel fast det nog var till viss del i mitt huvud då jag whinade lite direkt och testledaren då påpekade att slangen inte ens var påkopplad.

Förra veckan var vi återigen på Bosön för att få ett specifikt träningsprogram som kommer hålla på till vättern. Nu i början är fokus på styrka och höja syreupptagning och sedan kommer det att ändras för att toppa oss till tävlingen.

Två rena styrkepass per vecka, två syrefokuserade, ett tröskel, ett distans och ett gäng återhämtningspass är det tänkt. Körde mitt första styrka igår och har en grym träningsvärk idag. Brukar ändå köra hyfsat hårt på ben men dom där pistolsquatsen var inte att leka med, trots att jag endast körde med min egen vikt!

Mest intressant blir återtesterna. Har man gjort några framsteg? Vore ju tråkigt annars :) 4mmol låg vid 275w och 170 i puls, vo2 blev 67,7 så där ligger ribban.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar