tisdag 22 januari 2013

En paus i träningen

I helgen var det teamsportialoppet i Storvreta, 4mil klassiskt. Skidorna var inte perfekta, hade endast lagt på några lager fäste från helgen innan vilket gjorde att jag fick slita ganska hårt. Kroknade efter 3mil och sista 5km gick på över 20min, att jämföra med de första 2milen där varje femma låg runt 17-+20s. Min gräns för där energin tar slut är där runt 2h. Efter det måste jag ha energi, denna gång var den gränsen tidigare. Får jobba på det. Loppet i sig kunde varit bättre också. Jag kom iväg bra i starten men när 40 spår ska bli 6 blir det trångt. Sen var spåren stundtals väldigt lösa och en sträcka var enkelspårig vilket kan skapa frustration när det är stor skillnad på åkarna.




Barnens start, inte lika trångt.


Men tävlingar gör att man tappar lite träningsrytm. Man inte gärna köra långpanna dagen innan lopp vilket tex gjort att lördagscykling med sub7+ fått ge vika. Och nu blir det ingen vanlig träning förens måndag igen. För nu är det dags för årets första klättringsresa :)

Det blir en favorit i repris med rockadventure och Jönsson. Ska till hytten i jontunheimen och banka isyxa vilket ska bli riktigt roligt! Såg att det skulle vara kallt, nästan -20 flera dagar vilket kanske är i kallaste laget. Men vafasen, det är ju bara klä på sig. Gardemoen nästa!




Tror jag fått med det som behövs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar