måndag 1 oktober 2012

Fruktansvärd träningsvärk efter LL - men nöjd!

Kan inte komma ihåg att jag haft sådan träningsvärk tidigare som jag har nu. Två dagar efteråt går jag fortfarande med stela ben och stapplar lite om jag suttit still för länge. Efter både vasor, vättern och tjörn har jag kännt mig väldigt fräsh i kroppen. Nu är det både vader, fram som baksida lår som ömmar. Det är lite mysigt på något märkligt sätt.

Loppet då...stod i 1c men det blev riktigt trångt ändå. Dessutom var det ganska blött i början så det gick åt lite energi bara till att försöka undvika att bli dyngsur. Första mätsträckan gick på 5.27/km enligt LL men så står 1c 300m efter startlinjen om jag förstått det rätt.

Planen var att hålla 4.15 första 1,5 och kunna gå ner till 4.45 för att ändå klara silvermedaljen. Planen höll och vid 1,8 låg jag fortfarande på ett snitt om 4.15.
Allt kändes bra tills det var 8km kvar. Då gjorde sig mitt löparknä påminnt. Tänkte på bajsmicke från göteborgsvarvet och bet ihop. När det var 5 kvar släppte det men benen började bli lite stumma istället.

Tiden blev 2.11.43 vilket ja ändå anser är lite marginal mot målet på sub 2.15. Känns riktigt gott nu när hela klassikern är avklarad under 18h, även där med marginal. Enda tävlingen kvar i år är hässelbyloppet där jag inte ser några större mäjligheter att sätta pb tyvärr.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar